Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2006 10:16 - Колко крави плати?
Автор: zero Категория: Забавление   
Прочетен: 1667 Коментари: 3 Гласове:
0



       Джуба, провинция Екватория, Южен Судан
    Петък вечер е повод за изненади, за интриги, за празнуване...Особено през сезона на дъждовете, когато младежите се завръщат в селото, след като месеци наред са скитали със стадата в търсене на пасища из обширното блато Сьод.
       След залез слънце на хладина проехтяват барабаните, които зоват за танц. Младите динка( най - голямото племе от скотовъдци полуномади в региона) идват да си търсят жена...или мъж! Танцьори и зяпачи се събират, а ритъма на барабаните съпровожда ритуалните песни. Мъжете пристигат първи - високи, стройни и наистина великолепни в официалното си облекло: бански гащета, изрисувани с пепел от кравешки изпражнения, геометрични фигури по тялото и боядисани с кравешка урина коси(  няма по - добра защита от комарите и др. нежелани паразити). В ръцете си държат тояжки от абаносово дърво, инкрустирани със слонова кост. Масивни костени гривни и пръстени допълват украсата, а най - суетните са поставили красиви пера на главата си и тюркоаз и раковини около врата. В очакване на красавиците те скачат на място колкото може по - нависоко и пеят възхвали на любимата си крава или вол:...моята крава има кротки очи, рогата и са изящни като тези на газелата, а походката и е спокойна и хармонична...
     За народ, за който стадата са единственият белег за охолство, е нормално всяко животно да е обградено с грижи и любов, нали?
     Ето че пристигат и госпожиците. С къси цветни полички и гривни от мед или слонова кост на краката, с гола или високомерно покрита с великолепен корсаж от ситни перли гръд, с лесно избликващ и заразителен смях. Момичетата обикалят, бъбрейки помежду си, около скачащите мъже, обсъждат, възхищават се и преценяват шансовете да станат евентуални избраници. Понякога те също се включват в танца и започват да подскачат като че ли тласкани от вълшебни пружини. 
   В изпълнената с настроение забава, " западните" зяпачи, които често се включват с одобрителни викове, са добре дошли. Отвреме навреме някой млад динка се приближава до нас, за да размени по някоя дума и да поеме дъх. Съпругът ми и аз сме запалени поклонници на тези бурни " вечеринки". Любопитството е взаимно. Най - голям интерес представлява зестрата! И винаги се обръщат към съпруга ми - обичаят задължава. Въпросите валят: колко крави е платил за мен? Дълго ли е трябвало да говори с мъжете от моето семейство, докато се стигне до споразумение? Защо не е давал крави? Тук трябва най - малко 10 - 12 за една добра женитба. Какво се дава, щом не са крави?... Не е за вярване!
     Дребна и луничава, аз наистина имам чувството, че красавците динка не биха дали много крави за мен! Те ме гледат със съчувствие и малко състрадание. Почти отгатвам мислите и аргументите им: сигурно съм много незначителна жена, щом мъжът ми ме е получил без нищо...Сигурно имам скрити дефекти или пък баща ми е глупак, или пък мъжът ми...Нищо не е в състояние да убеди нашите приятели динка в качествата ми на съпруга! А и не умея да скачам като тях! 
 




Гласувай:
0



1. анонимен - :)))
14.11.2006 10:32
Zero, къде ходиш ти?! Вземи ме със себе си някой път! :))) Поне ще сме две незначителните бледолики жени!
цитирай
2. zero - :)))))))))))
14.11.2006 10:54
Става, става - заедно. Риба с голи ръце ловиш ли? Теб може да те одобрят - за мен е ясно...
цитирай
3. анонимен - хах, риба не :))
14.11.2006 11:28
Но съм схватлива и щом има желание, на всичко ще се науча :))) Каузата си заслужава хехе :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zero
Категория: Други
Прочетен: 1398653
Постинги: 208
Коментари: 1112
Гласове: 7590
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930