Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2006 10:12 - Пейзажи от най - далечната земя - 5*
Автор: zero Категория: Туризъм   
Прочетен: 1014 Коментари: 0 Гласове:
0



    Представите за път на австралийците от вътрешните части на страната, смело мога да кажа, че не съвпадат с тези на цивилизования свят.Често за придвижване се използват т.нар. "крийк" - корита на пресъхнали сезонни реки.Но когато завали, през наводнените части можеш да преминеш само ако дадеш газ и прегазиш точно през средата на локвата - там земята е най - твърда.На това ме научи Моли Кларк, която от 1955 год. живее из тукашните пуштинаци.Притежава фермата "Андадо", с площ 15 000 кв.км., но живее в "Олд Андадо", с площ площ 45 кв.км.На 72 години, Моли вече не гледа овце и е превърнала стопанството си в "странноприемница".Има туристически  договор, но не иска много хора да я намират, защото се нарушавало чувството и за изолация. "Хората питат дали животните ядят пясък - разказва ми Моли. - Но аз съм виждала, когато падне дъжд, как тази земя цъфти". Дъжд обаче рядко пада.Годишните суми в тези региони не надвишават 100 мм./ за Северна Австралия те са 1600 мм./ През 1958 г. започнала суша, която продължила 8 години - нито капка влага! Това почти разорило семейство Кларк. Мнозина се изселили, но най - твърдите останали. И една сутрин през март 1966 год., се събудили сред трева, цветя и реки от вода.Очите им се насълзили.Водата се върнала след осем години...
       Телефонът звънна и Моли трепна.Петдесет години в пустошта без телефон и сега тази дяволска машина.След като приключи разговора,  тя пъхна телефона в празна торбичка от чипс."Прах"! - обясни Моли. - Това е проблемът с модерните технологии тук." Модерните технологии направиха тази земя по - лесно достъпна, но тя си остава все така сурова и безмилостна.  
    Пейзажи от най - далечната земя - това е едно приключение публикувано в списание "Одисей" брой 7 от 2003г. Аз съм написала материала тук  със съкращения. Много ми хареса. Надявам се и на Вас да е допаднал. И на мен ми се ходи в Австралия, но едва ли ще се получи..., но това  не ми пречи да си мечтая и да си представям... Авторът Радослав Райков  чудесно се е справил с пътеписа за пустинната земя.
   Отивам в Австралия при леля Моли и там ще си седя - на спокойствие. Този динамичен живот много уморява.


Тагове:   най,   далечната,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zero
Категория: Други
Прочетен: 1395273
Постинги: 208
Коментари: 1112
Гласове: 7590
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031