Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2006 15:00 - Кратко за импресионизма в "Орсе"
Автор: zero Категория: Изкуство   
Прочетен: 13476 Коментари: 7 Гласове:
2



     Неделна утрин е, ранна - в смисъл че парижанинът още не е изпил своето кафе. Жена му се протяга в розова ношница пред огледалото, сега е празник, неделя, ден на бавното протягане - оох, че е хубаво. А аз рано - рано съм тръгнала по още незавладените от автомобили улици към една изложба.
    Когато си в Мадрид тръгваш най - напред към "Прадо", където са Гойя, Веласкес и Ел Греко. В Ермитажа търсиш Петров - Водкин. В галерия "Тейт" в Лондон се срещаш преди всичко с Търнър. В Париж естествено тръгваш към импресионистите в "Орсе" - сега чудесен музей, преди бивша жпгара.
     Един съвет от мен: картини се гледат сутрин, а не когато тълпите хукнат по обяд или в часовете след работа, когато умората те прави посетител, но не и зрител. Тогава ще видите това, което аз видях в тази неделна утрин за пръв и за съжаление за последен път засега. Видях картини, които са във всяка христоматия по изкуство, но изживях интимния допир със светлината и трепета на въздуха така възбуждащо, че сигурно съм получила сърдечна аритмия. В тишината на на галерията единствено моите стъпки  отекваха между стените с картините и аз видях  с изумление колко могъща е охрата в пейзажите на Сезан и колко трептящо е розовото по телата на Реноар, и онова застрашително тъмнозелено в дивите треви е странните растения на Русо. Излязох  уморена, но в същото време и възвеличена. Лично възвеличена от изкуството на хората от онзи стар Париж, който сега виждаме в албумите със снимки или възстановяваме чрез четене на мемоари. Тези хора, тогава иринизирани и подритвани високомерно, сега господстват над днешния Париж и над чуждите милиарди, и на д въздуха на Монмартър и Латинския квартал. Всъщност те са Париж и аз отново го видях и изживях. Бе много хубаво, картините ме изпълниха със сили. Ето някои от картините...
image   
Реноар - Рози
image
Реноар - Градски танц
image
Реноар - нимфи
image
и пак Реноар
image
Алфред Сисли
image
Едгар Дега с неговите балерини
image
Клод Моне - лилии в синята вода
image
Сезан - натюрморт с ябълки и портокали
А навън, по големите  булеварди, животът вече бе потекъл, топло и меко парижко слънце - нека бъда съвсем точна - изящно и ласкаво парижко слънце заливаше всичко и всички. Цветовете бяха дискретни, листата на дърветата прозирни, страхотен импресионизъм бе завладял големите булеварди, а по тях страхотни импресионистични французойки ходеха...И хубав бе Париж, независимо от това, че се променяше ден след ден пред очите ни. Хубав е бил винаги Париж, вярвам, че ще бъде хубав и винаги занапред.


Тагове:   Орсе,


Гласувай:
2



1. mattea - Страхотни картини
20.11.2006 16:43
Благодаря за възможността да споделим с теб твоята сутрин :).
цитирай
2. jokera - Нимфите на Реноар!
21.11.2006 16:53
Как се промена живота. Какво направи с нас "Телевизията". Хранете се спокойно момичета. Нещата не се променят.Всяка нова мода е някъкво забравено старо.
И като в рекламата " А УТРЕ ШОПИНГ " :)))))
Този луд луд свят!
цитирай
3. zero - :)))))))))))
22.11.2006 13:40
Благодаря на Mattea и Jokera.
цитирай
4. zvezdichka - Много истински изглеждат
28.11.2006 20:58
и са като живи, сякаш всеки момент ще ги докоснеш или ще ги помиришеш. Страхотни майстори! А картината с лилиите ми изглежда много магична и магнетична :).
Благодаря, че ги сподели с нас :))).
цитирай
5. zero - Звездичка
30.11.2006 09:30
на мен картината с лилиите ми е любима. И да бъда точна - музеят Орсе ми хареса повече от Лувъра.Лувъра е като един огромен лабиринт, а в Орсе е светлина и цветове.Поздрави от мен.
цитирай
6. анонимен - градски танц
17.12.2010 15:30
Каква нежна двойка и танцът..........сякаш аз танцувам!
цитирай
7. zero - :))))))))
17.12.2010 23:32
Танцувай, танцувай....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zero
Категория: Други
Прочетен: 1398776
Постинги: 208
Коментари: 1112
Гласове: 7590
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930