Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.08.2009 23:34 - " Aмериго Веспучи" пусна котва във Варна
Автор: zero Категория: Други   
Прочетен: 4286 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
   Единственият ветроходен кораб в състава на военноморските сили, италианският "Америго Веспучи", пусна котва на морската гара във Варна.

image

  Той е най-старият плавателен съд, който в момента се използва от военния флот на Италия. Зачислен е в състава му на 26 май 1931 година. Макар и на възраст, в продължение на 80 години на него се обучават италиански офицери. Историята му започва през 1925 година, когато кралският военен флот поръчва построяването на два учебни кораба според дизайна на командир Франческо Ротунди от Италианския военен инженерен корпус. Плавателният съд е вдъхновен от стила на големите ветроходи от края на XVIII век, със 74 оръдия на борда.

image

image

 
Корабът е напълно окомплектован с три мачти и стоманен корпус с дължина от 82 метра. Дълъг е 101 метра заедно с пръта на носа и максимална ширина от 15,5 м. Има газене от 7 метра и водоизместване 4146 тона. С допълнителните дизелови електрически двигатели достига до максимална скорост от 10 възела. "Америго Веспучи" има 26 ленени платна. При сурови условия и силен вятър той може да достигне скорост от 12 възела. Такелажът на кораба се състои от 30 километра конопени въжетa. Корпусът е боядисан в черно, с две бели райета към двете палуби, където в оригиналния дизайн на кораба са били оръдията. Сега там обаче няма такива топове, ами само две оръдия за салюти.

Палубните дъски са от тиково дърво и се нуждаят
от подмяна всяка година. Носът и кърмата са декорирани със сложни орнаменти.

image

image

image

Има и фигура на Америго Веспучи в човешки ръст.

image

Галерията на кармата е достъпна само през капитанския салон. Стандартният екипаж на Америго Веспучи включва 16 офицери, 70 подофицери и 200 моряци. През лятото, когато отплава с практиканти от Морската академия на Италия, целият екипаж достига до 450 души.

Корабът има два 8-цилиндрови двигателя "Фиат", които са заменени през 1964 г. с 6-цилиндрови двигатели, пак на "Фиат", които работят и сега. Когато превозва кадети, обикновено го управляват ръчно от 4 рулеви места с 2-ма души на всяко колело.


image

През останалото време се използва хидравлична система за управление. С изключение на котвата всички останали лебедки се експлоатират ръчно. Мостикът е екипиран със сложна модерна навигационн
а система.

image

Командир на ветрохода е капитан I ранг Клаудио Конфалониери.  

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

  В екипажа на ветрохода  по стара морска традиция не се допускат жени, но в момента на него се обучават 27 кадетки.

image

image

image

image

image

image

image

image

 Текста е взет от Moreto.net



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - !
17.08.2009 18:21
Тези платноходи са много романтични.Връщат ни в спомените за приключенските романи и филми, които сме гледали и чели.На такъв платноход бих плавал.Харесва ми и да съм пазач на фар на морето.
цитирай
2. zero - :)))
19.08.2009 11:34
Щасливи са тези които плават с такъв платноход, щастлива бях и аз че можах да се кача и разгледам...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zero
Категория: Други
Прочетен: 1399793
Постинги: 208
Коментари: 1112
Гласове: 7590
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930