Постинг
16.08.2009 23:34 -
" Aмериго Веспучи" пусна котва във Варна
Единственият ветроходен кораб в състава на военноморските сили, италианският "Америго Веспучи", пусна котва на морската гара във Варна.
Той е най-старият плавателен съд, който в момента се използва от военния флот на Италия. Зачислен е в състава му на 26 май 1931 година. Макар и на възраст, в продължение на 80 години на него се обучават италиански офицери. Историята му започва през 1925 година, когато кралският военен флот поръчва построяването на два учебни кораба според дизайна на командир Франческо Ротунди от Италианския военен инженерен корпус. Плавателният съд е вдъхновен от стила на големите ветроходи от края на XVIII век, със 74 оръдия на борда.
Корабът е напълно окомплектован с три мачти и стоманен корпус с дължина от 82 метра. Дълъг е 101 метра заедно с пръта на носа и максимална ширина от 15,5 м. Има газене от 7 метра и водоизместване 4146 тона. С допълнителните дизелови електрически двигатели достига до максимална скорост от 10 възела. "Америго Веспучи" има 26 ленени платна. При сурови условия и силен вятър той може да достигне скорост от 12 възела. Такелажът на кораба се състои от 30 километра конопени въжетa. Корпусът е боядисан в черно, с две бели райета към двете палуби, където в оригиналния дизайн на кораба са били оръдията. Сега там обаче няма такива топове, ами само две оръдия за салюти.
Палубните дъски са от тиково дърво и се нуждаят от подмяна всяка година. Носът и кърмата са декорирани със сложни орнаменти.
Има и фигура на Америго Веспучи в човешки ръст.
Галерията на кармата е достъпна само през капитанския салон. Стандартният екипаж на Америго Веспучи включва 16 офицери, 70 подофицери и 200 моряци. През лятото, когато отплава с практиканти от Морската академия на Италия, целият екипаж достига до 450 души.
Корабът има два 8-цилиндрови двигателя "Фиат", които са заменени през 1964 г. с 6-цилиндрови двигатели, пак на "Фиат", които работят и сега. Когато превозва кадети, обикновено го управляват ръчно от 4 рулеви места с 2-ма души на всяко колело.
През останалото време се използва хидравлична система за управление. С изключение на котвата всички останали лебедки се експлоатират ръчно. Мостикът е екипиран със сложна модерна навигационна система.
Командир на ветрохода е капитан I ранг Клаудио Конфалониери.
В екипажа на ветрохода по стара морска традиция не се допускат жени, но в момента на него се обучават 27 кадетки.
Текста е взет от Moreto.net
1.
анонимен -
!
17.08.2009 18:21
17.08.2009 18:21
Тези платноходи са много романтични.Връщат ни в спомените за приключенските романи и филми, които сме гледали и чели.На такъв платноход бих плавал.Харесва ми и да съм пазач на фар на морето.
цитирайЩасливи са тези които плават с такъв платноход, щастлива бях и аз че можах да се кача и разгледам...
цитирайТърсене
Блогрол
1. Helloween - In The Middle Of A Heartbeat
2. W.A.S.P.
3. W.A.S.P.
4. New Guns n' Roses November Rain with Buckethead and Robin fink solos
5. Helloween - Forever and One (Neverland)
6. WASP - Heaven`s Blessed
7. Rainbow - Catch The Rainbow
8. Wish you were here
9. случайно, но навреме...все пак, не толкова случайно
2. W.A.S.P.
3. W.A.S.P.
4. New Guns n' Roses November Rain with Buckethead and Robin fink solos
5. Helloween - Forever and One (Neverland)
6. WASP - Heaven`s Blessed
7. Rainbow - Catch The Rainbow
8. Wish you were here
9. случайно, но навреме...все пак, не толкова случайно